דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך לשמור על תזונה נכונה 

מאת    [ 22/12/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2852 פעמים ]

בעשור האחרון, ובמיוחד ב-5 שנים האחרונות, כולנו עדים לכך שהולכת וגוברת המודעות לשמירה על תזונה נכונה בקרב כלל האוכלוסייה, ולא רק בקרב קומץ קטן של אנשים שפיתחו מודעות לנושא עוד מכבר. לא יהיה מוגזם ובהחלט אפשר להגיד שכיום, יותר ויותר אנשים מבינים כי תזונה נכונה היא עניין קריטי במיוחד, שכן שמירה על תפריט נכון ומאוזן, מסייעת להם לקבל איכות חיים גבוהה יותר. אנשים ששומרים על אורח חיים בריא, ועל תפריט עם מרכיבים מאוזנים, מצד אחד מספקים לגוף את כל מה שהוא צריך על מנת להתקיים במצב מצוין, ובמקביל לא צורכים כמות גדולה מידי של רכיבים, על מנת לא לפתח מחלות שונות. הרכיב בו נתמקד במאמר זה, הוא קריטי למי שרוצה לשמור על תזונה נכונה - והוא נקרא שומן רווי.

קצת כימיה וביולוגיה...

כדי להבין מהו שומן רווי, והאם כדאי או לא כדאי לצרוך אותו, צריך בכלל להבין באופן כללי מהו שומן. מבלי להיכנס להגדרות כימיות מתקדמות, אפשר להסביר כי השומן הוא מרכיב חשוב וחיוני מאד בגוף האדם בפרט, ובאופן כללי בגופם של כמעט כל היצורים החיים באשר הם. לשומן יש תפקיד חשוב מאד - הוא דואג לחימום פנימי של הגוף באזורים קרים, הוא יוצר הורמונים, הוא שומר על תאים בכך שהוא עוטף אותם במעין קרום הגנה. כמו כן, במצבים בהם לאדם אין גישה למזון, השומן הוא מקור לאנרגיית חירום עבור הגוף. התפקיד הכי חשוב של שומן, הוא בפירוק וויטמינים - יש וויטמינים שלא מתפרקים במים, אבל בשומן כן.

כל התפקידים הטובים הללו, לא קשורים בכלל אל צריכה של שומן רווי. למה בעצם? האם שומן רווי הוא בהגדרה לא בריא בכלל? חשוב לדייק ולומר, שכל הדברים שציינו כאן, אכן יכולים להתבצע ע"י שומן רווי (כמו גם ע"י שומן לא רווי שמיד נסביר את היתרונות שלו). אולם, אין באמת צורך לצרוך שומן רווי, פשוט מכיוון שהגוף שלנו כבר יודע לייצר אותו בעצמו בכמות הדרושה, בעזרת הכבד. לכן, כל שומן רווי שתצרכו הוא בהגדרה - שומן עודף.

לעומתו, חשוב לציין את השומן הלא רווי שהגוף כמעט ולא מייצר, ולכן כן חשוב לצרוך אותו. השומן הלא רווי גם מסייע בהורדה של כמות הכולסטרול "הרע" בגוף, דבר אשר השומן הרווי לא עושה.

אז מה אפשר לאכול?

באופן עקרוני, שומן רווי נמצא במאכלים רבים אותם כולנו צורכים - בשרים מסוגים שונים, חמאה, מרגרינה, שמן קוקוס, ביצים וחלב. אין כמעט אדם שלא צורך את הדברים הללו, משום שהם כוללים לא רק שומן רווי אלא עוד מרכיבים חשובים אחרים, שצריכים להיות במסגרת של תזונה נכונה כמו חלבונים, פחמימות ועוד.

אז מה אפשר לעשות? קונים מזון שהוא דל בשומן רווי, מקטינים את כמויות המרגרינה והחמאה, וגם עוברים לשמן שמורכב משומן בלתי רווי. כך אפשר להמשיך ולצרוך את אותם מזונות , ולהקטין את כמות השומן הרווי בגוף.

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב